
Prednost dostave: kako osigurati profitabilnost?
Dostava u ugostiteljskoj industriji uzima sve više maha i ne privlači samo gurmane, već služi za osvajanje šire baze kupaca, čak i onih koji obično ne objeduju vani. Dostava je sada i marketinški alat i novi prodajni kanal. Evo kako se kretati ovim novim krajolikom.
Ovaj članak donosi:
- Sektor dostave u punom cvatu: tko naručuje?
- Najbolji odabiri za van: što je vruće na meniju?
- Dostava kao pun pogodak: bitni elementi koje treba uzeti u obzir
- Kreiranje virtualnog restorana: vodič korak po korak
- Povećanje profita na platformama: insajderski savjeti!
Trend dostave je u porastu
Prije samo deset godina, dostava jela restoranske kvalitete uglavnom je bila ograničena na klasike poput pizze ili kineske hrane za van. Danas je to globalno tržište u procvatu, a njegova vrijednost svake godine postojano raste. Etablirana tržišta dostave poput Australije, Kanade, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a zabilježila su dvostruki (u SAD-u) ili čak četverostruki (u Australiji) rast između 2018. i 2019. godine. Pandemija je svakako potaknula ovaj trend – rast se nastavio u 2020. i početkom 2021. Zapravo, ta su tržišta sada četiri do sedam puta veća nego što su bila 2018. godine.[1]
Prije pandemije, restorani koji su nudili usluge dostave obično su ih rješavali interno. Danas, kompletna igra dostave uključuje cijeli ekosustav igrača. Tržište je uvidjelo mnoštvo pogodnosti i za kupce i za vlasnike restorana pa su naručivanje i dostava hrane svakim danom sve jednostavniji. Ali koja je tajna isplative dostave?
Upoznajte svoje potrošače
Uspješan poslovni plan ovisi o dubinskoj analizi tržišta i određivanju ciljne skupine kupaca. I dok ugostitelji vrše dostavu iz svojih objekata, pojavljuje se niz brendova posvećenih isključivo dostavi. Konkurencija je jaka, ali apetit za dostavnim uslugama raste. Sada ne naručujemo samo u svoje domove, već i u urede.
Analiza s platformi za upravljanje narudžbama ukazuje na to da kod dostave ne postoji tipični potrošač. Prema studiji platforme Just Eat, sve dobne skupine su manje-više jednako zastupljene:
- 55% onih koji naručuju su u dobi između 18 i 34 godine;
- 37% je u dobi između 35 i 55 godina;
- 45% naručuje kao par, dok 32% naručuje s djecom.
Među kupcima koji naručuju dostavu, na sceni se pojavila potpuno nova vrsta potrošača. Njihovi razlozi za naručivanje hrane putem dostave uvelike se razlikuju od onih od prije samo nekoliko godina. Na primjer, majke naručuju kako ih djeca ne bi povezivala samo s kuhanjem. U međuvremenu, u Ukrajini je sektor dostave doživio poticaj zbog prijetnje ratom. Tijekom uzbuna za zračni napad restorani ne mogu raditi, a ljudi su oprezni pri napuštanju svojih domova, pa se odlučuju za dostavu. Prema ConvenienceStore News, mogućnost nošenja udobne odjeće ili gledanja televizije tijekom obroka veliki je razlog zašto Amerikanci preferiraju hranu za van (57% ispitanika). Razumijevanje motivacije potrošača ključno je za ponudu odgovarajućeg jelovnika.
Ne samo pizza: što i kada ljudi naručuju
Kada narudžbe za van igraju vodeću ulogu? Prema izvješću iz Australije, večera zauzima prvo mjesto u odnosu na bilo koji drugi obrok. Gotovo polovica narudžbi stiže nakon 18:00 sati. Ručak je na drugom mjestu, a slijede ga poslijepodnevne narudžbe. Prosječna vrijednost narudžbe ostaje relativno dosljedna tijekom cijelog tjedna, ali postoje značajne razlike u potrošnji ovisno o obroku. Australci zaista ne šparaju na doručku!
Francuske platforme primijetile su da su kupci u potrazi za novim kulinarskim iskustvima. Just Eat izvještava o porastu popularnosti nizozemske kuhinje. Poslastice poput kapsalona i frikandela sve su omiljenije, zajedno s grčkim klasicima musakom i gyrosom te švicarskim specijalitetima kao što su raclette i cordon bleu. Kada su u pitanju deserti, Francuzi vole tiramisu, brownie i pitu od jabuka.
Vegetarijanske opcije dobivaju na popularnosti: Just Eat predviđa da će uskoro činiti 1 od 4 narudžbe, tj. 26% svih narudžbi. Među njihovom klijentelom, najbolji izbori bez mesa uključuju pizzu s četiri sira, pizzu s kozjim sirom i medom te vegetarijanske wok rezance. Što se pak tiče veganske hrane, vladajući favoriti su poké bowl, ravioli od povrća i riža sa šafranom.
Platforme osiguravaju neometanu logistiku dostave
Ključ uspjeha za ugostiteljski objekt koji se upušta u dostavu nije samo u kvalitetnom jelovniku. Logistika, koja uključuje naručivanje i dostavu hrane kupcima, jednako je važna. Postoje dva glavna pristupa: izgradnja vlastite flote kurira ili udruživanje s vanjskim dostavnim službama. Iako prvi nudi potpunu kontrolu, dolazi sa značajnim početnim i tekućim troškovima.
U svojoj reklamnoj kampanji iz veljače 2019., američki lanac Jimmy John's izjavio je da "nikada" neće dopustiti vanjskim dostavnim tvrtkama da rukuju njihovim sendvičima. Jimmy John's tvrdi da su njihovi vlastiti vozači - ukupno njih oko 45.000 diljem 2.800 restorana u SAD-u - u najboljoj poziciji za pružanje brze i visokokvalitetne usluge.
Udruživanje s vanjskim dostavnim službama podrazumijeva mnogo niže financijske i organizacijske obveze. Međutim, ove usluge restoranima obično naplaćuju provizije (do 37%), a vi gubite kontrolu nad procesom. Neki vlasnici restorana također se odlučuju za mješovite opcije - za dostavu koriste vlastita brendirana vozila, a istovremeno sklapaju ugovore s vanjskim pružateljima usluga kao što su UberEats, Wolt ili pyszne.pl.
Ovdje u pomoć dolazi sve veći broj aplikacija i sustava za upravljanje dostavom. S jedne strane, kupcima olakšavaju pristup ponudi restorana, dok s druge strane podržavaju ugostitelje tijekom cijelog procesa. Ove platforme vode blogove, organiziraju tematske sastanke i provode ankete o preferencijama potrošača.
Kuponi, eventi i odgođena plaćanja
Internetske platforme nude više od kurirskih usluga. Omogućuju pristup praktičnoj infrastrukturi, aplikacijama i bazi kupaca, što može povećati prodaju. Osim toga, kao dio svog paketa, restoranima često nude marketinške i promotivne usluge.
Vijetnamski Mr Yum jedan je od najinovativnijih igrača na tržištu mobilnog naručivanja. Kroz revolucionarnu POS platformu temeljenu na QR kodu postigli su značajan uspjeh u restoranskoj i ugostiteljskoj industriji. Zatim su se integrirali s Afterpayom, po prvi puta omogućujući svojim kupcima opciju kupi sada, plati kasnije - novu marketinšku strategiju dostupnu u dostavi hrane.
Virtualni restorani
Već ste registrirani na UberEats ili Glovo, ali ne možete povećati svoju vidljivost? Izbacite svoju stranicu i počnite ispočetka! Ili još bolje - ako se to uklapa u računicu vašeg restorana - stvorite jedan ili više virtualnih brendova. Koristeći novu tehnologiju, ne samo da možete prebroditi inflaciju, već i povećati svoju zaradu. Partnerstvo s tvrtkama specijaliziranim za digitalizaciju prehrambene industrije omogućuje brzo i besprijekorno uvođenje nove ponude bez ometanja vašeg trenutnog poslovanja.
Što to znači? Ako poslužujete tjesteninu i pizzu, razmislite o kreiranju virtualnih brendova za svaki kulinarski specijalitet. Nema promjene u vašem restoranu; samo podižete svoju igru na viši nivo kako biste privukli kupce na platformama za dostavu. Stvaranje virtualnih robnih marki omogućuje vam detaljno podešavanje ponude, odabir preciznije kategorije i ponudu pojednostavljenog jelovnika, što pak olakšava njegov obrtaj.
Pokretanje virtualnog restorana nudi brojne prednosti, uključujući niže početne troškove u usporedbi s tradicionalnim restoranima. Ovim pristupom ugostitelji maksimalno iskorištavaju postojeće kuhinjske resurse i osoblje dok istražuju nove kulinarske koncepte bez velikih financijskih rizika. To je način da brzo testirate rastuće kulinarske trendove te im se uspješno prilagodite.
Zaključak
Optimizacija procesa dostave, ponuda personaliziranih izbora, uključivanje vegetarijanskih opcija i prihvaćanje virtualnih restorana igraju ključnu ulogu u povećanju profitabilnosti. Tržište je pokazalo da se uvođenje svježih kulinarskih koncepata isplati, a potrošači ih sve bolje prihvaćaju. Umjesto da replicirate ono što je funkcioniralo u prošlosti, dajte prednost kvaliteti i učinkovitosti dostave, osigurajte čvrsto pakiranje i dobro prezentirajte svoja jela. To će motivirati kupce da podijele fotografije na društvenim mrežama ili ostave pozitivne recenzije na Googleu.