veganuary-svjez-zeleni-pocetak-prosperitetne-godine

Veganuary: svjež, zeleni početak prosperitetne godine

Privlače li kampanje bazirane na veganskim obrocima doista goste ili je to stara priča koja više nikoga ne zanima? Pruže li mu ugostitelji priliku, Veganuary može njihovim restoranima dati snažan poticaj. 

Iz ovog ćete članka naučiti: 

  • Je li Veganuary još uvijek popularan ili je samo stari trend?  
  • Zašto bi veganske opcije trebale biti na vašem jelovniku ne samo u siječnju 
  • Kakva je cijena namirnica za veganska jela u usporedbi s mesom 
  • Kako iskoristiti Veganuary za uvođenje više veganskih opcija u vaš jelovnik  
  • Kako veganska jela učiniti zanimljivijima 
  • Kako sudjelovati u Veganuaryju 

Veganuary je inicijativa pokrenuta 2014. godine u Velikoj Britaniji. Ideja je potaknuti potrošače da tijekom siječnja slijede veganski način života. Kroz Veganuary sudionici mogu otkriti nove okuse i jela, ali i naučiti o prednostima biljne prehrane.  

U 2024. godini više od 1,8 milijuna ljudi sudjelovalo je u 10. izdanju kampanje. Istraživanje YouGov-a u Velikoj Britaniji pokazalo je da je 75% ispitanika čulo za Veganuary, što potvrđuje popularnost kampanje u matičnoj zemlji. Glasine o "zelenom" izazovu šire se svijetom, a broj restorana koji nude veganske jelovnike stalno raste (poznati Hard Rock Café pridružio se kampanji 2024.). Stoga Veganuary treba iskoristiti za proširenje jelovnika, a time i povećanje raznolikosti ciljnih skupina u vašem objektu. 

 

Zeleno svjetlo za cjelogodišnje zelene opcije 

Čini se da je interes za kuhinju bez mesa u stalnom porastu. Sve se više ljudi odlučuje za biljnu prehranu iz raznih razloga, kao što su zdravlje, etika i briga za okoliš. Istodobno, raznolikost i neiskorišteni potencijal biljne kuhinje čine je sve popularnijom čak i među ljudima koji se ne planiraju potpuno odreći mesa. 

Dodavanje veganskih opcija u jelovnike također stvara prilike za eksperimentiranje s različitim sastojcima i okusima, što privlači kupce željne novih kulinarskih iskustava i inovativnih jela koja se izdvajaju od tradicionalnih mesnih jela. Na primjer, britanski lanac restorana Las Iguanas zabilježio je porast od 400% u ponudama vezanim uz Veganuary nudeći popularna veganska jela kao što je "All Plant No Goat Curry" na posebnim jelovnicima. 

Uvođenje veganskih opcija ili čak rebranding u veganski restoran ne mora značiti gubitak popularnosti ili profita - upravo suprotno! Najbolji primjer je restoran Eleven Madison Park u New Yorku, jedan od najekskluzivnijih na svijetu, koji je prije 2020. godine imao uglavnom mesnu ponudu i na njoj izgradio svoj prestiž. Otkako se rebrandirao, kao isključivo veganski restoran, nastavio je održavati svoje tri Michelinove zvjezdice (dok je ujedno i jedini tako visoko nagrađivan veganski restoran na svijetu) te uspješno ostao cijenjen ne samo među Njujorčanima, čini se - stolovi koje je gotovo nemoguće rezervirati govore sami za sebe.     

 

Trend zamjena za meso i dalje raste 

Tržište zamjena za meso nastavlja dobivati na popularnosti. Osim toga, tehnologija u proizvodnji se brzo razvija pa razne alternative čak ni istinski ljubitelji mesa ne mogu razlikovati od pravog proizvoda. Stoga kuhari ni na koji način ne moraju mijenjati svoje recepte kako bi jelo bilo jednako dobro. Prema izvješću AT Kearney, do 2040. godine većina svjetskih mesnih proizvoda mogla bi dolaziti iz alternativnih izvora.   

Prema prognozama PwC-a, globalno tržište biljnih zamjena za meso moglo bi između 2022. i 2030. godine doseći vrijednost od 234,7 milijardi dolara. Komercijalni direktor tvrtke za proizvodnju zamjena za meso Unconventional Taste, Steve Wickham, u intervjuu za Veganuary.com podijelio je podatak da je tijekom Veganuaryja njegova tvrtka zabilježila čak 112% porasta dobiti i 395% porasta popularnosti na Instagramu u odnosu na 2022. godinu. Sve više potrošača svjesno je prednosti biljne prehrane, što pridonosi sve većem interesu za zamjene za meso. 

 

Vašoj će se proračunskoj tablici svidjeti vege-jelovnik 

Ponuda veganskih jela u restoranima može se isplatiti u smislu promjene preferencija potrošača, ali i financijski jer veganska jela često imaju nižu cijenu sastojaka od mesnih jela. Britanski lanac bistroa i pekara Greggs izvijestio je o povećanju ukupne prodaje od 13,5% tijekom kampanje Veganuary 2019., što se uglavnom pripisuje uvođenju veganskih proizvoda. 

Meso, posebno crveno ili prerađeno, jedan je od najskupljih sastojaka na jelovniku, pa njegova zamjena jeftinijim biljnim alternativama poput mahunarki, tofua ili seitana može značajno smanjiti troškove sirovina. 

Uvođenje biljnih jela može privući nove kupce, uključujući vegane, vegetarijance i fleksitarijance, koji su sve veća skupina potrošača. Kupci su često spremni platiti više za zanimljiva i dobro pripremljena veganska jela jer se biljna kuhinja čini inovativnijom, zanimljivijom ili egzotičnijom. 

Još jedna velika prednost biljne kuhinje je stalna rotacija dostupnih sastojaka. Korištenje sezonskih proizvoda nije samo način da uštedite novac, već i mijenjate jelovnik sa svakom sezonom, što restoran razlikuje od tradicionalnih s postavljenim jelovnicima te daje gostima osjećaj svježine. Također, svijest gostiju da su namirnice sezonske, a samim tim i broj jela ograničen, stvara veću potražnju. 

 

Kako veganstvo učiniti zanimljivim svima: 

Kako biste veganska jela ponudili na zadivljujuć način, trebali biste koristiti inovativne pristupe koji će privući kupce i omogućiti vašem objektu da se istakne među konkurencijom. Evo nekoliko ideja: 

  • Sezonski i lokalno: Kreirajte jelovnike bazirane na sezonskim namirnicama i lokalnim proizvodima. Na primjer, možete predstaviti jela inspirirana regionalnim receptima, ali u veganskoj verziji, koja će naglasiti svježinu i kvalitetu korištenih sastojaka.  
  • Hrana iz cijelog svijeta: Predstavite jela iz različitih kultura, kao što su veganski curry, nangka tacosi ili veganski sushi. To ne samo da će dodati raznolikost vašoj ponudi, već će i omogućiti vašim gostima da otkriju nove okuse. 
  • Neka se vaši gosti igraju s hranom: Organizirajte radionice ili tečajeve, gdje potrošači mogu naučiti kako pripremiti veganska jela, kao što to čini poljski lanac veganskih restorana Manna, nudeći radionice pod vodstvom svojih kuhara o, na primjer, "pripremi biljne večere u 40 minuta". To je privlačan način za promicanje biljne kuhinje i izgradnju zajednice oko vašeg objekta. 
  • Šareni tanjuri: Neka vaša jela budu estetski privlačna. Koristite različite boje, teksture i preljeve kako bi izgledala ukusno i primamljivo. Estetika je nevjerojatno važna za privlačenje potrošača, osobito na društvenim mrežama, a jela od povrća način su da pustite mašti na volju, bilo stvaranjem jednostavnih kompozicija ili pak malih umjetničkih djela, kao u pariškom restoranu L'Arpège, gdje su kriške rajčice toliko tanke da su prozirne, jela mirišu na ruže i lavandu, a svaki tanjur nalikuje vrtu.    
  • Ne bojte se zamijeniti: Koristite napredne alternative mesu, kao što su biljni burgeri ili kobasice koje oponašaju okus i teksturu tradicionalnih mesnih jela. Na taj način privlačite ne samo vegane, već i ljude koji ograničavaju svoj unos mesa. Postoje čak i restorani poznati po svojim nevjerojatno realističnim imitacijama mesa (kao što je Avant Garden u New Yorku).  
  • Marketinške kampanje: Koristite društvene mreže za promociju svojih veganskih jela kroz tematske kampanje ili izazove kuhanja na biljnoj bazi. Također, možete organizirati natjecanja za potrošače kako biste ih angažirali u stvaranju identiteta vašeg brenda. 

 

Iskoristite Veganuary za osvježavanje i "ozelenjavanje" vašeg jelovnika 

Prvo i najvažnije, za početak morate kreirati poseban jelovnik za Veganuary, koji bi trebao uključivati razna biljna jela, poput veganskih hamburgera, salata, juha ili tjestenine. Također, eksperimentirajte s lokalnim namirnicama kako bi vaša jela bila jedinstvena. Ako želite, možete otići korak dalje i organizirati događaje na kojima gosti mogu probati različita biljna jela ili pak pozvati lokalne kuhare na tečajeve usmjerene pripremi veganskih jela.  

Obavezno koristite i društvene mreže; objavite fotografije svojih jela, recepte i savjete o biljnoj prehrani, a možete stvoriti i vlastiti izazov za svoje pratitelje, potičući ih da podijele svoja iskustva. 

Nakon siječnja razmislite o uvođenju veganskih namirnica u svoj stalni jelovnik ili održavanju redovitih događaja usmjerenih ka biljnoj kuhinji. To će vam pomoći da uspješno prijeđete na tržište biljne kuhinje te zainteresirate svoje goste tijekom cijele godine.